tirsdag 14. april 2009

Kom og kjøp?

Hver eneste dag blir jeg påvirket. Selv jeg som alldri ser på TV blir utsatt for reklame i de fleste situasjoner. Plakater på bussen, ting som dukker opp på PC'n og filmene som blir vist i denne uniten i norsk.



Det er reklame over alt, og det er et slags konstant bakgrunns surr. Det bare er der, og noen gode fester seg i hukommelsen mens de andre blir glemt, slik alle dårlige reklamer skal bli.



Jeg kan ikke annet enn å irritere meg over reklamen på TV. Ja, noe er bra og morsomt mer enn en gang, men man blir så lei. Jeg liker ikke å se på TV lenger. Ti minutter Simpsons og så en 10 min reklamepause før du får slutten. Det føles som bortkastet tid.



Da er det nesten bedre å se det på nette, kjøpe episoden eller laste den ned ulovelig. Det tar like lang tid som å se den. En av de mest typiske reklamekanalaene skulle sende en James Bond film og brukte 9 timer på det. Hvor mye reklame er det mulig å putte in!?



På en annen side passer det fint å spille litt piano inni mellom.



Nei, jeg foretrekker å sette meg ned med en god kopp te og se en god kjærlighetsfilm!

Ingen kommentarer: